Tuesday, February 8, 2011

Kereta Singapore.... Jangan Beli

Gambar pinjam dari En.google
Salam semua pembaca blog mamapapa84 sekelian..terima kasih kerana anda masih setia untuk terus support aku untuk meneruskan entry di blog aku ni..aku akan cuba sediakan entry entry yang berguna ubtuk korang semua k...

orait untuk entry harini aku nak kongsikan dengan korang semua tentang satu fenomena yang sememangnya sering berlaku sekarang ni..ramai orang malaysia sekarang ni suka beli kereta dari singapore..kenapa aku x kasi korang beli kereta dari singapore ni???
Ni sebab kenapa x boleh..kalo korang nak beli x salah pon cuma kereta dari singapore ni ada tarikh tamat tempoh dia.kalau kat sana depa guna 5 tahun je keta ni,pastu depa akan lupuskan..tapi ada jugak kereta yang dah tamat tempoh ni x dilupuskan tetapi dijual secara haram di malaysia dan digunakan disini..

Kereta ni kalo digunakan kat malaysia satu sen pon x payah bayar cukai..so seronok la sapa yang pakai kereta ni kan...hhaaha tetapi korang jangan silap pulak sebab ada pihak yang bertanggungjawab tuk cari dan tangkap pemilik serta kereta ni..korang tau x sapa??? Kastam la yang akan buat kerja tuk mencari dan menangkap mereka-mereka ni semua..

korang tau x kalo kena tangkap ngan pihak kastam ni dia punya denda amatlah tinggi tau..kalo dulu kena kompaun je RM5000 dan kereta kena sita..tapi sekarang ni kalo dapat tangkap,korang akan didakwa dimahkamah..denda dia pulak adalah 10 kali nilai kereta atau motosikal tu..amacam tinggi x??? kalau nilau kereta tu RM10000 kena denda dah jadi RM100000 tau...

so aku nasihatkan korang xpayah la nak pakai kereta mewah dari singapore ni..beli je kat malaysia..loan pon dah senang skrang kan..lagi satu aku nak bg tau ngan korang,kalo korang ada maklumat tentang sesapa yang pakai kereta dari singapore ni korang boleh la salurkan maklumat tersebut kepada pihak kastam dan korang akan diberikan reward tau...lumayan

12 comments:

Amirchip said...

nice info..

haidzir84 said...

aku rasa kita patut tahu kan..

Hakim LoLx said...

pakai kete malaysia je..

putra said...

klu nk pakai kete singapore x salah sebenarnye ,cuma cra kite jew salah... aq pun ad pakai kete singapore tapi aq ad gran malaysia y dluluskn.. n untuk pengatahuan semua kereta kat kedai skrang bnyak kereta singapore y register pakai plat malaysia.. zaman skrng ni ap pun boleh

royz kenji said...

relax la bro...zaman dah maju..benda2 tu xsalah pn..korang nk pakai kereta mane pn janji duit ada jalan..xde hal..ag pn nk bandingkan kereta import malaysia..better amik kereta dari singapore..sbb kompenan dia beza..original..yg kat malaysia..ciplak..aq dah kat outomobil 15taun..taw la aq bab barang ori ngan ciplak..korang xcaye..try sebiji kereta dari malaysia n sebiji dari singapore..model yg sama..tgk dia pnye pergi..tinggal kereta yg dipasang kat malaysia..malaysia..buktikan la barangan kita berkualiti..aq mrayu..malu aq ngan owg luar..asik kutuk barangan malaysia..

Jeheyr said...

boleh pakai... tp pelik mcm mane boleh register kt malaysia sbb kete singapore mmg tak layak utk dpt AP.. so kalau dah boleh register tu mmg ade la jolok mane2.. satu lg, kalau beli, tlg jgn pakai alamat asal, sbb kastam/jpj ade kerjasama untuk cari owner2 ni.. nk pakai boleh kalau byk duit.. tp waspada la.. :)

sgtransport kuka said...

tak ada masalah sebnrnye?...AP yang dikeluarkan oleh MITI tidak pernah tertulis pun di larang digunakan untuk kereta singapore..hanya yg membuat tak blh hanya akta kerajaan malaysia tidak boleh mengimport kenderaan dri asia contoh..indon..thailand...singapore dan lain2..

secara logiknya..rampasan yang di rampas oleh kastam akan di jual kembali?..bagai mana ia boleh dijual sedangkan apa yang di perkatakan kereta atau ntr sibgapore tidak boleh di gunakan?...kalau mereka boleh meluluskan penjualan kereta singapore yg telah di rampas...apa bezanya?

secara logiknya..kereta2 mewah di malaysia banyak seperti LAMBO dan sebagainya, waktu skrg bank cukup susah nk luluskan loan..adakah logik jika bank akan luluskan loan yg begitu banyak untuk pembelian kereta supercar atau kereta mewah?
berapa ramai org malaysia yg mempunyai kelayakan sebegitu dan berapai ramai org malaysia yg telah memakai kereta mewah atau supercar?

kesimpulannya..kita cuma perlu tahu mana baik mana buruk dan jgn buat andaian sesuka hati kerana kita sendiri tidak pasti betul atau tidak apa yg kita tahu...hanya yg baik..bertukar pandangan keran itu akan membolehkan rakan2 kita di luar sana tahu serba sedikit mengenai kereta dan mtr singapore...

mana yg baik kita ambik dan mana yg buruk jgn ikut itu je..

Fiq Kuza said...

Salam....sape2 yang nak geran kete totolos...bgthu sy...pakcik saya kerja di stor kereta excdent kat rawang...sape2 ad kete singpore boleh beli geran ni untuk buat tukar nama, sbb geran ni owner dh dpt pampasan dari insurce..bank kite repot totolos supaya hak milik dituntut dibatalkan...dlm sistem jpj tetap aktif (x buat repot jpj)..cuma sblom nak buat tkar nama body kena ketuk dlu pkai lazer...enjin xprlu ketuk..sebb nom enjin kete sngpore dlm sistem mlysia xad recod lg..jd hnya beli ap enjin dari halfcut...sy boleh urus a-z....pproses2nya sprti brkut;
-1.beli geran totolos
2.hantar kereta buat nom body pkai lazer
3.beli surat ap enjin dari halfcut
4.bawak kete msuk puspakom untuk documentTukar nama dan endous enjin
5.bwak smua surat dri puspakom, geran, salinan ic owner ke pjbat jpj untuk tukar nama anda..
6.slesai proses...smuanya saya akan uruskan...untuk info email sy fiqkuza@yahoo.com

ewanda ewanda said...

Hai putra,
berapa kos nk buat gran utk kereta singapor..

anti bugis indo original said...

sy nak geran total lost utk kereta land cruiser cygnus 4.7cc.ada x?

Zulkefely Hyder said...

salam kereta scrap harga rendah tanpa
diposit sirius buyer cl/sms 0167446976

rizaudim said...

Sy ada masalah keta singapore ni..ada 3 buah keta model sama guna satu no. flate. Keta sy dah disenarai hitam di jpj dan puspakom sbb no. Casis tiada rekod. Jd sy bercadang nak jual keta ni tp takut takde org nak beli..atau tukar geran spt yg di citerkan.

Custom Search

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Jom Tukar Link

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!