Tuesday, February 1, 2011

Sarapan Pagi Rakyat Malaysia

Roti Canai
selamat pg semua...ok pg ni saya nak cerita sket dgn korang semua tengtang bab sarapan pagi ni..pening jugak kalau dipikirkan kan bab makan ni...tapi memang syok kalau dapat makan yang sedap-sedap dan mahal kan...lagi pulak dapat makan free....wooouu ana memang suka hahah..
Nasi Lemak
semua orang memang suka makan betul x??? memang betul pon x de salah la...tapi makanan yang macam mana??? makan byk pon boleh mati ooo..ok,ok saya nak tanya para pembaca semua suka makan apa sebagai sarapan??mesti macam-macam jawapan yang akan muncul dari mulut korang kan...roti canai? nasik lemak?soto ayam?longtong?mee goreng? macam-macam la jawapan korang kan...memang x tertulis la kalo nak sebut satu-satu... kalo saya pulak sarapan pg ni hanya sekadar alas perut je sebelum makan tengahari..kalo saya makan byk sangat time pagi ni nanti malas nak buat kerja...ngantuk pon mula la datang dok kacau..perut kenyang la kan...so bagi saya sarapan pg ni memang perlu sebab kita perlukan tenaga tuk buat kerja.. tapi jangan pulak makan berlebihan tau nanti penyakit yang datang mengjenguk kita.. oleh itu kita makan je tuk alas perut,x perlu makan berat sangat...apa-apa hal pon sarapan pagi rakyat malaysia lah yang paling best kat dunia...macam-macam ada

4 comments:

nabilah_2908 said...

yupp....roti canai...nasi lemak..teh tarik..mmg tk boleh di pisah kan...

itu belum masuk menu tgh hari..makan petang...malam...supper lagi kan..? huhu.. :)

tp sy jarang gak makan...bila weekend baru merasa...weekday...kerja...so bfz mkn yg light2 je.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
HARI MENTERNAK LEMAK - PART 2

sollehahn said...

aku selalunya sarapan nasi lemak ayam...pastu tghari tak kuar makan dah....kira brunch tros ah...jimat masa, jimat duit...huhu

haidzir84 said...

aku pon kadang kadang sarapan pg tu la bawak sampai ke malam...malas nak makan...berat bertambah ooo

Dawa said...

ni smo makanan yg sudah berjaya membulatkan muka dan perot ku. huhu

Custom Search

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Jom Tukar Link

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!